Vanisher

öppet brev


förlåt att jag inte visar mig. vem jag är. hur jag mår. jag vet av dom flesta bara träffar mig när jag är påverkad. det är då jag känner mig som nyktrast. och gladast. utan droger känner jag mig drogad. jag vet att det låter konstigt. det är ju tvärtom. men inte för mig. utan droger ser jag saker. hör saker. känner saker. det får mig att göra saker. det får mig att inte ha kontroll. jag är ingen bra person när jag inte har kontroll. därför vill jag mest vara för mig själv. fast egentligen vill jag ju inte det. jag hatar att vara själv. fast ändå älskar jag det. jag vet inte vad jag ska göra längre. jag vill så mycket men samtidigt vill jag inget alls. vad gör man när man varken vill dö eller leva? ska man välja inget eller allt? jag är trött på att det aldrig finns något mellanting.